Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Gripen Brasilien

Av Johnny Nilsson - 6 januari 2010 13:24

FAB - Força Aérea Brasileira, har opererat svenska flygburna radarsystemet Erieye från Ericsson/Saab som en del av SIVAM-projektet sedan flera år tillbaka. Brassarna är mycket nöjda med systemet.

De positiva erfarenheter spiller säkert över till Gripenprojektet.

(SIVAM är ett system för att kunna övervaka Amazonas och är central fråga för Brasilien.)


Franska Rafale har under den utdragna processen framstått som Brasiliens troliga förstahandsval. Rafale har också haft stark uppbackning från högsta ort, genom löften om fransk teknologiöverföring och besök av president Nicolas Sarkozy.

Brasilien har planer på att köpa 36 stridsflygplan. Det brasilianska flygvapnets utvärdering av kandidaterna är inte klar, men tidningen Folha de Sao Paulo rapporterade på tisdagen - med hänvisning till en teknisk bedömning gjord av flygvapnet - att Gripen är militärens förstahandsval.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Nilsson - 7 mars 2012 06:02

Köpte en ny laptop igår. Det var en Samsung på ca 15". Min gamla dator var över 3 år så det var verkligen dags att köpa en ny dator. det är helt otroligt vilken skillnad det är på skärmarna när man köper nytt nu. Allt känns så sjukt fräscht. köpte da...

Av Johnny Nilsson - 27 februari 2012 07:32

det jag hatar mest med att arbeta är vad mina skattepengar går till. Jag vill arbeta för mitt folk, inte för dess undergång. Se hur dekadent-heten är signumet hos de flesta, hur vi hjärntvättas var dag av en korrupt media. Se hur vårt folk förlorar a...

Av Johnny Nilsson - 20 februari 2012 07:29

När inkomstklyftorna tillåts bli för stora skapas ett samhälle av samma slag som vi har strävat bort ifrån sedan adelsväldets tider. Man behöver inte vara särskilt insatt i historien för att inse hur adeln utnyttjade resten av samhället för att berik...

Av Johnny Nilsson - 17 februari 2012 06:05

Dåligt reultat från Norwegian. Hela förra året hörde man bara "SAS kommer inte att klara konkurrensen från norwegian" "norwegian ligger långt före" "SAS är passe" o.s.v. o.s.v. Nu står att alla på låset och säger, "ja, ja, man kan inte flyga billigt"...

Av Johnny Nilsson - 6 januari 2012 18:52

Letar du efter smycken på nätet? Det gör jag. Jag kollar nästan alla sajter som finns just nu på nätet. Jag kommer inom kort börja plocka fram de allra bästa smycken på nätet och länka till dessa från min sajt.   Det var längesen jag bloggade sis...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards