Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Inkomstklyftor

Av Johnny Nilsson - 20 februari 2012 07:29

När inkomstklyftorna tillåts bli för stora skapas ett samhälle av samma slag som vi har strävat bort ifrån sedan adelsväldets tider. 
Man behöver inte vara särskilt insatt i historien för att inse hur adeln utnyttjade resten av samhället för att berika sig själva och förtrycka massan. 
Det är de folkvalda politikernas skyldighet att se till att vi aldrig får tillbaka detta orättfärdiga samhälle. Åtminstone om man ska representera en majoritet av folket.
Tyvärr har den kapitalistiska girigheten idag fått ett alltför starkt fäste i dagens samhälle. Både den nuvarande regeringen och direktörer i våra storbolag och banker strävar efter och representerar precis de orättvisor som adeln stod för förr. De utgör grunden och står för ett sjukt samhälle med översitteri och egenberikande på andras bekostnad och en samhällsordning som de folkvalda politikerna som vill representera den stora massan måste bekämpa. Om Socialdemokraterna har ambitionen att representera de stora väljargrupper som inte tillhör ovanstående kategorier så är det deras skyldighet att bekämpa dessa extrema avarter vad gäller löner och egenberikande! Gör dom inte det är dom inte trovärdiga och ska då istället lämna plats för ett parti som verkligen vill se till flertalets bästa. Inte hyckla och blunda för orättvisorna och själva berika sig på skattebetalarnas bekostnad.
Socialdemokraterna kommer aldrig att bli folkets parti igen om dom inte inser och gör någonting åt detta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Nilsson - 7 mars 2012 06:02

Köpte en ny laptop igår. Det var en Samsung på ca 15". Min gamla dator var över 3 år så det var verkligen dags att köpa en ny dator. det är helt otroligt vilken skillnad det är på skärmarna när man köper nytt nu. Allt känns så sjukt fräscht. köpte da...

Av Johnny Nilsson - 27 februari 2012 07:32

det jag hatar mest med att arbeta är vad mina skattepengar går till. Jag vill arbeta för mitt folk, inte för dess undergång. Se hur dekadent-heten är signumet hos de flesta, hur vi hjärntvättas var dag av en korrupt media. Se hur vårt folk förlorar a...

Av Johnny Nilsson - 17 februari 2012 06:05

Dåligt reultat från Norwegian. Hela förra året hörde man bara "SAS kommer inte att klara konkurrensen från norwegian" "norwegian ligger långt före" "SAS är passe" o.s.v. o.s.v. Nu står att alla på låset och säger, "ja, ja, man kan inte flyga billigt"...

Av Johnny Nilsson - 6 januari 2012 18:52

Letar du efter smycken på nätet? Det gör jag. Jag kollar nästan alla sajter som finns just nu på nätet. Jag kommer inom kort börja plocka fram de allra bästa smycken på nätet och länka till dessa från min sajt.   Det var längesen jag bloggade sis...

Av Johnny Nilsson - 17 september 2010 14:54

Tack store Gud i din fotbollshimmel. Lägg Edström till vila på Dina mjuka moln och låt honom stanna där tills den slutliga hemkomsten. Släpp istället fram någon som dels kan tala initierat om det gröna schacket och dels inte sluddrar som om han var p...

Ovido - Quiz & Flashcards